Міноборони України на такий анти-рекорд не погоджується
Т-64 в очікуванні нового життя
Міністерство оборони України вважає неприйнятними підходи Харківського конструкторського бюро з машинобудування до термінів модернізації танків Т-64 і закликає суттєво прискорити роботи.
Танки Т-64 представлені у складі Збройних сил у найбільшій кількості. Вони складають силовий хребет танкових та механізованих бригад. Саме танки Т-64 найактивніше застосовувались у ході бойових дій з російським агресором.
Танки Т-64 представлені у складі Збройних сил у найбільшій кількості
У зоні АТО у бойових діях брали участь близько 50 танків БМ "Булат" - одна з версій модернізації танка Т-64, яку розробили на ХКБМ перед війною.
Маса "Булату" з огляду на встановлення нової системи динамічного захисту зросла з 39 до 45 т. І потужності навіть форсованого до 850 к.с. дизеля 5ТДФМ виявилось замало для необхідної рухливості та прохідності "Булату".Модернізація Т-64 до версії "Булат". Графіка - Олександр Костур
Тож з огляду на аналіз бойових дій на сході України Міністерство оборони висунуло низку вимог до нової версії модернізації Т-64 - основного бойового танку ЗС України.
Це стосується його захищеності, рухливості, спроможності вести бойові дії вночі, командної керованості машини. Серед іншого, передбачалося встановлення на Т-64 двигуна 6ТД потужністю 1200 к.с.
Задля цього у травні 2016 р. була відкрита дослідно-конструкторська робота з модернізації танку Т-64Б (Т-64БВ) під назвою "Краб".
Т-64 за часів СССР став втіленням низки революційних рішень
Усі ці вдосконалення мало реалізувати ХКБМ ім. Морозова – розробник танку Т-64, який за часів СССР став втіленням низки революційних рішень, що вплинули на конструкцію та компоновку усіх подальших зразків радянських танків.
Проте з 2016 по 2019 р. на ХКБМ тривали процедури з визначення ціни робіт та формування нової кооперації. Сам контракт між Міністерством оборони України та ДП "ХКБМ", як головним виконавцем ДКР "Краб", був укладений лише у квітні 2019 р.
Проте за роботу з модернізацію Т-64 ХКБМ все одно не бралося. Бо Міноборони не виділяло авансування, адже ХКБМ на той час "влізло" у значну кредиторську заборгованість за непоставлені БТР-4.
Після того, як борги ХКБМ перед МО були покриті у ході виконання контракту на БТР-4, у 2020 р. дійшла черга і до "Крабу".Т-64 забезпечив захист українських воїнів в зоні АТО
Але, за інформацією Defense Express, на здійснення робіт з модернізації одного Т-64 у версію "Краб" ХКБМ вирішило взяти ... п`ять (!) років. Власне, це є повторення того календарного плану, який був виголошений ще у контракті від 2019 р.
На здійснення робіт з модернізації одного Т-64 у версію "Краб" ХКБМ вирішило взяти ... п`ять (!) років
Один рік - на розробку робочої конструкторської документації;
Два роки - на виготовлення дослідного модернізованого зразка танку та проведення попередніх випробувань.
І ще два роки - на коригування конструкторської документації, доробку дослідного зразка за результатами попередніх випробувані, проведення державних випробувань.Знищений Т-64 у ході бойових дій
Після цього - через п`ять років ми отримаємо перший зразок Т-64 у версії "Краб". Ну, а далі почнемо його серійне виробництво на заводі ім. Малишева.
Ось так виглядає модернізація Т-64 очима ХКБМ
Якщо все буде добре з грошима у замовника, з наявністю двигунів 6ТД і з самим заводом Малишева, то перший танковий батальйон "Крабів", за найбільш оптимістичними оцінками, дійде до військ ще через рік-півтора після завершення держвипробувань. Ну, а батальйонів Т-64 у нас, звісно, не один...Керівництво Міноборони вимагає від "Укроборонпрому" максимально пришвидшити хід "Крабу".
Нинішнє керівництво Міноборони вважає такі темпи виконання дослідно-конструкторські роботи з модернізації танку Т-64 абсолютно неприйнятними і вимагає від "Укроборонпрому" і ХКБМ максимально пришвидшити хід “Крабу”.
Особливої пікантності ситуації додає той факт, що де-факто ще за часів СРСР конструктори ХКБМ виконали левову частину роботи з ремоторизації «шістдесятчетвірок», за яку ХКБМ у нинішньому складі отримує гроші від Міноборони.
Йдеться про проект під назвою "Кедр", або "Об’єкт 476".Дослідний зразок "Об'єкт 476" створювався на базі Т-64А для відпрацювання систем двигуна 6ТД
Ще у 70-і роки харківськими конструкторами був створений танк "Об'єкт 476". Дослідний зразок "Об'єкт 476" створювався на базі Т-64А і за задумом конструкторів повинен був стати базою для відпрацювання і установки систем двигуна 6ТД.
При виробництві цієї моделі була застосована нова схема захисту башти - багатошарове бронювання, а також встановлено механізм заряджання і випробувано безліч цікавих конструкторських знахідок. Саме цей танк згодом став основою створення нових модифікацій танків Т-64 і Т-80.
Перший зразок танку проекту «Об'єкт 476» з'явився у 1975 р. Творці нової бойової машини змінили форму башні, застосували метод комбінованого бронювання лобової частини, забезпечили установку на бойовій машини комплексу керованого озброєння "Кобра".
Чим зможе Міноборони своїми закликами прискорити рух "Крабу"?
Також - що найцікавіше у нашому контексті - на танку був встановлений тисячесильний двигун 6ТД-1. Військові випробування нової базової моделі успішно пройшли в різних кліматичних умовах. Танк підтвердив гарну маневреність. За результатами випробувань новий двигун 6ТД-1 був рекомендований для серійного виробництва.
Тактико-технічні характеристики «Об'єкту 476» були наступними: маса - 41,5 т; екіпаж 3 чол; потужність двигуна 1000 к.с.; максимальна швидкість - 67 км /год; запас ходу - 600 км.Перший зразок танку проекту "Об'єкт 476" з'явився у 1975 р.
При цьому була розроблена уся необхідна робочо-конструкторська документація, яка, звісно, зберігається на ХКБМ. Саме тому військові наполягають, що пора згадати досвід "Кедру" і застосувати його до штатних Т-64 за ДКР "Краб" у необхідному обсязі. З оптимальнім підходом до вирішення питань імпортозаміщення.
Чим зможе Міноборони своїми закликами прискорити рух "Крабу"? Цю відповідь ще не знає ніхто…
Gur Khan: переводить лень - пусть так останется
Комментарии
Отправить комментарий